Borstontsteking

Een veelvoorkomend probleem tijdens de borstvoeding is een verstopte melkklier die tot een borstontsteking kan ontwikkelen. De oorzaak kan een onvolledige lediging tijdens het voeden of kolven zijn. De meest voorkomende symptomen die bij een mastitis (borstontsteking) horen zijn pijnlijke, harde, gezwollen en rode borsten. Dit kan als gevolg hebben dat de melkproductie afneemt en dat borstvoeding geven pijnlijk is.

Ontlastingsklachten - Bekkenfysiotherapeut Hoorn - Fysio Veldstra 2

Behandeling

Een borstontsteking wordt vaak behandeld met ontstekingsremmers (antibiotica), massage van de borst en warme/koude kompressen.

Fysio Veldstra biedt Ultrageluid behandelingen aan. Deze methode is pijnvrij en biedt snel resultaat.

Ultrageluid is een steeds vaker gebruikte effectieve manier van het behandelen van een mastitis. Het is een kortdurende pijnvrije techniek met geluidsgolven die de klachten direct verminderen en het herstel van het weefsel in de borst bevorderen. De behandeling moet minimaal twee dagen achter elkaar uitgevoerd worden, soms is een derde of vierde keer noodzakelijk. De behandeling valt onder de aanvullende verzekering.

De manier van borst voeden heeft ook veel invloed op de klachten. Het kan behulpzaam zijn om een lactatiedeskundige om adviezen te vragen.

Borstontsteking? Ik kan je helpen

U kunt bij ons terecht voor alle soorten bekkenklachten maar ook voor reguliere fysiotherapie. Neem contact op via het contactformulier of maak direct een afspraak.